世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メディアのブロックチェーン:メディア市場へのブロックチェーンと分散化の影響

Blockchain in media

The impact of blockchains and decentralisation on media markets

 

出版社 出版年月電子版価格 ページ数
IDATE
イダテ社
2020年1月Eur3,000
1-5ユーザライセンス(PPT)
40

サマリー

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「メディアのブロックチェーン:メディア市場へのブロックチェーンと分散化の影響」は、メディア産業へのブロックチェーン技術の影響を調査している。ブロックチェーンの本質と主なバリュープロポジションを示し、主な製品について概説している。動画、音楽、テレビゲーム市場の様々なケーススタディを分析し、その優位点と限界や採用の現実的な見通しについて述べている。

In this study we present the potential impacts of blockchain technologies on the media industries.

We present the nature and main value proposition of the blockchain technology, as well as a summary of its main offerings.

Our analysis covers various concrete case studies over the video, music and video games markets, with a perspective on their benefits and limitations, as well as a realistic prospect of adoption.

Our vision of the potential impact of the technology on the media industry value chain and business models serves to identify the main market segment that could be affected by this emerging technology.

Based on these analyses we provide quantitative and qualitative market forecasts for the share of media market revenues that will transit through blockchain applications by 2025.

Geographic area

  • World

Players

  • Audius
  • Blockgraph
  • Blokur
  • Channel 4
  • Choon
  • Comcast
  • DreamTeam
  • Filmio
  • Forte
  • Mediaset Italia
  • NBC
  • Sanjh
  • TF1
  • TRON
  • Ubisoft
  • Universal Media LLC
  • Walt Disney Co.

Other details

  • Reference: M19620MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: English
  • Tags: blockchain, media market, music, Video, video games
     


目次

1. Executive Summary

2. Blockchain Overview – A new infrastructure to share information
2.1. Blockchain definitions
2.2. Blockchain value proposition
2.3. Blockchain key concepts
2.4. Blockchain offerings
2.5. Blockchain limitations

3. Media use cases – Blockchain applications in the Media Industry

3.1. Blockchain in video
3.2. Blockchain in music
3.3. Blockchain in video gaming

4. Market Vision and Prospects – A technology that can impact the whole media value chain

4.1. How can blockchain transform the media industries
4.2. Blockchain and Media
4.3. Blockchain and Media production
4.4. Blockchain and aggregation/distribution
4.5. Blockchain and consumption & revenues
4.6. Market development factors
4.7. Market forecasts

 

List of tables and figures

Blockchain Overview

• Blockchain early vision of a decentralised Internet
• Analysis of the different types of blockchain
• Public, permissioned and permissioned blockchain
• Comparative advantages of consensus methods
• Smart contracts concept
• Overview of the most notable blockchain Implementations

Market Vision and Prospects

• Addressable markets by industry for blockchain
• Blockchain in media market by revenue segment, World, 2020-2025
• Blockchain in media market by industry, World, 2020-2025

 

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問合は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問合せはこちらのフォームから承ります

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

<無料>メルマガに登録する

 

 

ページTOPに戻る