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アジア太平洋地域の先進国のモバイルチャーンと顧客満足度(Analysys Masonのインターネット接続サービスユーザ調査シリーズ)

Connected Consumer Survey 2016: mobile churn and customer satisfaction in developed Asia?Pacific

 

出版社 出版年月電子版価格 ページ数
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2017年6月US$4,999
ベーシックライセンス
32

サマリー

このレポートはアジア太平洋地域の先進国のインターネット接続サービスユーザを対象に行動、趣向、スマートフォンユーザのプランなどを調査し、モバイルサービスへの顧客満足度を掲載しています。

主な掲載内容

  • 国、通信事業者ごとのサービス乗り換え(チャーン)度の違い
  • チャーンの決断要因
  • チャーンが求める次の価格表とは
  • 様々な通信事業者のネットプロモータースコア(NPS)とその影響
  • 国、地域ごとの通信事業者間の優位性
  • データ消費と顧客満足度の関連性
  • データ価格戦略の顧客体験の質と満足度への影響

調査対象国

  • オーストラリア
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾

Report Details

"The level of intention to churn in developed Asia–Pacific is lower than in most other regions, but operators received almost exclusively negative Net Promoter Scores from survey respondents."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in developed Asia–Pacific (DVAP). In particular, it focuses on respondents’ satisfaction with their mobile services.

This report answers the following questions:

  • How do churn levels differ between countries and operators? What factors seem to affect churn decisions? What are churners looking for in their next tariff?
  • What are the Net Promoter Scores (NPS) of different operators? What seems to affect them? How do operators perform in different parts of the region and in which demographics are they strongest?
  • How does data consumption correlate with customer satisfaction? How do different data pricing strategies affect customer experience and satisfaction?

Survey data coverage:

The research was conducted in October and November 2016. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet population in the region. We set quotas on age, gender, employment, and regional demographics to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 4000 respondents in the region.

Geographical coverage:

  • Australia
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan


目次

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY
MAIN DRIVERS OF CHURN AND CUSTOMER SATISFACTION
NETWORK COVERAGE AND PERFORMANCE
FOCUS ON MOBILE DATA PRICING
METHODOLOGY AND PANEL INFORMATION
ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON

 

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