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【分析レポート:技術】ウェブスケールの大企業のラストマイルネットワーク戦略

Last Mile Network Activities by Webscale Giants

3Q 2017 | Technology Analysis Report | AN-2750 | 16 pages | 1 table | 1 chart | 5 figures | PDF |

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2017年9月お問い合わせください 16 7

サマリー

国連の国際電気通信連合(ITU)の2017年のファクトブックでは、世界人口の48%がインターネットを利用しているとしている。提供エリアが地域である場合、通信会社のROI(投資収益率)はふるわない。インターネットサービスを提供している都市エリアであっても、インターネット速度は貧弱である場合が多い。これらは、フェイスブックやグーグル、ソフトバンクなどのウェブスケールの大企業の事業戦略が革新的なアプローチを経由したラストマイルネットワーク接続市場で崩壊していることを物語っている。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】ウェブスケールの大企業のラストマイルネットワーク戦略」は、中国について概説し、通信会社と中国のウェブスケール大企業の提携について述べている。

According to ITU Facts and Figures 2017, only 48 percent of the world’s population is using the Internet. Telcos are facing unfavorable ROI when they try to provide rural area coverage. Even for urban areas that have internet services, the internet speed is often poor. This article details the efforts of webscale giants, such as Facebook, Google, and Softbank and their attempts to disrupt the last mile network connectivity market via innovative approaches. This report also has a quick exploration into China and the direction the country is taking regarding its relationship between telcos and Chinese webscale giants.

 

 

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目次

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
  • 2. LAST MILE CONNECTIVITY RELATED INVESTMENTS
  • 3. URBAN RURAL DIVIDE
  • 4. URBAN: FIXED WIRELESS CONVERGENCE
    • 4.1. High Cost and Red Tape
    • 4.2. Millimeter Wave To Complement Fiber
    • 4.3. Massive MIMO By Facebook
  • 5. RURAL: BALLOONS AND DRONES
    • 5.1. Basestation Balloon
    • 5.2. Solar- and Wind-Powered Drone
    • 5.3. Telecom Infra Project
    • 5.4. Satellite Broadband
  • 6. INVESTMENT IN TELCOS
    • 6.1. Internet Plus
  • 7. CONCLUSION

 

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プレスリリース

[サマリー訳]

国連の国際電気通信連合(ITU)の2017年のファクトブックでは、世界人口の48%がインターネットを利用しているとしている。提供エリアが地域である場合、通信会社のROI(投資収益率)はふるわない。インターネットサービスを提供している都市エリアであっても、インターネット速度は貧弱である場合が多い。これらは、フェイスブックやグーグル、ソフトバンクなどのウェブスケールの大企業の事業戦略が革新的なアプローチを経由したラストマイルネットワーク接続市場で崩壊していることを物語っている。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】ウェブスケールの大企業のラストマイルネットワーク戦略」は、中国について概説し、通信会社と中国のウェブスケール大企業の提携について述べている。

[サマリー原文]

According to ITU Facts and Figures 2017, only 48 percent of the world’s population is using the Internet. Telcos are facing unfavorable ROI when they try to provide rural area coverage. Even for urban areas that have internet services, the internet speed is often poor. This article details the efforts of webscale giants, such as Facebook, Google, and Softbank and their attempts to disrupt the last mile network connectivity market via innovative approaches. This report also has a quick exploration into China and the direction the country is taking regarding its relationship between telcos and Chinese webscale giants.

 


 

[プレスリリース原文]
Despite Billion-Dollar Investments, Webscale Giants Still can’t conquer last-mile connectivity
 
Singapore - 10 Oct 2017

Following their success in disrupting the IT and internet industry, webscale giants have identified Last Mile network connectivity as the next frontier. ABI Research estimates that nearly US$2.5 billion was invested in 2016 by webscale giants in their attempts to revolutionize Last Mile network connectivity. However, this is a relatively small figure when compared to the US$400 billion spent by fixed and mobile network operators in their capital expenditure globally.

Since 2016, the level of activities by webscale giants have picked up considerably. Previously Google was operating Google Fiber and Project Loon. The internet giant has since acquired Webpass, providing the company a wireless approach to deliver multi-gigabit broadband services. At the same time, Facebook demonstrates its solar-powered drone for rural network coverage, while Space X and OneWeb aim to fully bypass existing operators by offering telecommunication services via low-earth orbit satellites.

“On one hand, these activities are a timely reminder for operators not to stay complacent as all industries have been proven to be prone to disruption, even those with heavy regulations,” said Lian Jye Su, Senior Analyst at ABI Research. “But on the other, we would like to question the rationale behind such decision, given the huge disparity between the capital investment between both sides. While the internet giants come up with innovative approaches, none of the approaches are financially sustainable or scalable at the moment.”

ABI Research believes the Goldilocks principle should be applied moving forward. Instead of trying to come up with a fresh approach, webscale giants can collaborate with operators to develop more innovative solutions that are sustainable and commercially viable. The launch of Telecom Infra Project (TIP) by Facebook is a good example. Facebook invests in its own wireless technologies, such as massive MIMO, millimeter wave antenna system and low power radio access network (RAN) reference design. Among them, Facebook also open sources its RAN reference design, OpenCellular, to the vendor community.

“The elephant in the room is obviously the spectrum and infrastructure resources owned by the incumbents, such as base-stations, poles, and trenches,” concludes Su. “While the arrival of 5G opens up more options for network deployment, the existing resources offer advantages difficult to be ignored and act as a high barrier to entry. Collaboration is the way forward.” 

These findings are from ABI Research’s Last Mile Network Activities by Webscale Giants report. This report is part of the company’s Mobile Network Infrastructure research service, which includes research, data, and analyst insights.


 

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