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【PT:変革の地平レポート】仮想現実市場の最新情報:現状と今後

VR Market Update: Current State and Future of Virtual Reality

Transformative Horizon Report

 

出版社 出版年月価格 ページ数
ABI Research
ABIリサーチ
2019年7月お問い合わせください 39

サマリー

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:変革の地平レポート】仮想現実市場の最新情報:現状と今後」は、年2回更新して仮想現実市場の最新情報を提供するデータベースの一部である。消費者、医療、AEC・不動産、小売・商業・マーケティング、自動車・交通運輸、製造業、エネルギー・公益事業者、教育、政府行政・軍、位置情報などの市場区分における仮想現実の注目点や魅力について記載している。消費者向けの仮想現実市場は当初の期待や盛上りほどには実現していないのに対して、新しい単独型の仮想現実ヘッドマウントディスプレイや人気ゲームタイトルの登場が市場をけん引している。さらに重要なことは、企業と位置情報の仮想現実セグメントにはけん引力があり、特に位置情報では幅広い聴衆に高品質の仮想現実体験を提供している。拡張現実は仮想現実よりも注目を集めているが、より深いレベルの浸透が恩恵をもたらすこのような用途の見通しが優勢であるだろう。インサイドアウトのトラッキングと単独型の利用の増加も、セットアップや使い勝手というような欠点を削減するだろう。仮想現実やイマーシブ技術への道筋は遠いが、進化は市場を後押しするだろう。

This report is part of ABI Research’s bi-annual market data updates of the VR market – a separate data set if also published in conjunction with this PowerPoint deck. This presentation discusses market highlights and traction for each of the primary market segmentations: Consumer, Healthcare, AEC & Real Estate, Retail Commerce and Marketing, Automotive and Transportation, Manufacturing, Energy and Utilities, Education, Government and Military, Location-Based VR, and Other.

While the consumer VR market has thus far not lived up to the early expectations and excitement, the launch of new standalone VR HMDs and successful game titles is helping to keep momentum moving forward. More significantly the enterprise and location-based VR segments continue to gain traction and with the latter providing a wider audience high quality VR experiences. AR is receiving more attention than VR, but prospects are still good for those applications that benefit from deeper levels of immersion. The increasing use of inside-out tracking and standalone is also working to reduce some pain points like setup and ease of use. The path forward for VR and immersive technologies remains a long-term vision, but advancements continue to push the market forward.

Companies Mentioned

  • AEC
  • Google
  • Walmart

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



 

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