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【PT:技術分析レポート】OTTとマルチスクリーン市場の最新情報 2018年

OTT and Multiscreen Market Update 2018

Technology Analysis Report

 

出版社 出版年月価格 ページ数
ABI Research
ABIリサーチ
2019年1月お問い合わせください 18

* File Formats(PDF, Powerpoint)

サマリー

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:技術分析レポート】OTTとマルチスクリーン市場の最新情報 2018年」は、「【マーケットデータ】オーバーザトップ(OTT)とマルチスクリーンのビデオサービス / Over the Top (OTT) and Multiscreen Video and Digital Content」の関連レポートである。このデータベースサービスは、多くの機器によるデジタルコンテンツ、サービス、広告を追跡調査している。オンライン動画、ソーシャルネットワーク、ゲームソフトウェア・サービスといったデータ中心の3つの製品に関する市場データと予測を提供している。例えば、オーバーザトップ(OTT)動画市場は世界の産業形態や視聴行動を変えており、北米でのvMVPD(virtual Multichannel Video Programming Distributor/インターネット経由のテレビ局コンテンツ放映)や直販による従来の有料テレビサービスの減少や、アジア太平洋地域でのモバイルファーストなど、地域毎に異なった段階や採用状況にあるが、世界市場の収益は2017-2023年に年平均成長率(CAGR)16%で順調に成長するだろうと予測している。特に加入サービスはすべての地域で力強い成長を促進するだろう。しかし、収益化、競争の激化、サービスの細分化などの課題はある。

This report is a companion piece to the annually published dataset on “Over the Top (OTT) and Multiscreen Video and Digital Content.” The database tracks digital content, services, and advertising that are critical to many of the devices covered by ABI Research. This product adds context to the market figures and forecasts in three of the markets covered by the data centric product: online video, social networking, and gaming software/services. 

The over-the-top (OTT) video market, for example, is shaping the industry and viewing behavior around the world; while regions are at different stages and deployments (e.g. vMVPDs and direct to consumer with declining traditional pay TV services in North America to mobile first in Asia-Pacific) revenue is expected to have a healthy growth rate of 16% worldwide CAGR from 2017 to 2023. Subscription services, in particular, will drive growth with strong growth opportunities in all regions. Challenges however, remain with issues like monetization (including profitability), increased competition, and fragmentation of services.

Facebook remains the driving force behind the larger social networking space and like these other markets change and adaptation is essential to maintain growth and engagement from user bases (e.g. pushing video services) – this market in particular also has increased pressures around privacy and social matters.

The gaming space continues to grow with mobile in the driver’s seat, but while some projections continue to see seemingly unfettered growth there are signs pointing to some levels of maturation, especially among the historically larger developers. New business models are being explored and many foresee a cloud-based future for most gaming services/platforms, which will change the dynamics of the market from hardware based platforms to services and portals.      

Companies Mentioned

  • Amazon
  • Apple
  • Facebook, Inc.
  • Google
  • Hulu
  • LinkedIn
  • Netflix
  • Snap
  • Tencent
  • Twitter

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



 

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