世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

会員登録

マイページ

【PT:技術分析レポート】モバイル発券:多様化するビジネスチャンス

Mobile Ticketing: The Diversification Opportunity

Technology Analysis Report

 

出版社 出版年月価格 ページ数
ABI Research
ABIリサーチ
2018年4月お問い合わせください 16

サマリー

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:技術分析レポート】モバイル発券:多様化するビジネスチャンス」は、モバイル発券の今後とビジネスチャンスについて概説している。従来の非接触スマートカードからモバイルやウェアラブル機器などの機能のひとつとしてのフォームファクタへの移行にともなって、適用範囲拡大への道が開かれ、B2C通信チャネルを改善し、新市場参入のプラットフォーム提供や新しい戦略的提携、幅広いIoTに関連するビジネスチャンスへの扉を開く中心的な統合パーツとなることができる。モバイル発券サービスプロバイダの促進要因であり最終目的でもある理由を分析し、主要なモバイル決済サービスプロバイダであるアップル、グーグル、サムスンなどが、積極的にモバイル発券市場をターゲットとする布石となっている。モバイル発券市場の最新の動向を素早くわかりやすい調査レポートで提供し、今後の市場可能性や戦略的意思決定のための助言なども記載している。
 
ABI Research’s Mobile Ticketing Diversification Opportunity report outlines the future of mobile ticketing and the opportunities which can be enabled.
 
Moving from traditional contactless smart card form factors to feature rich devices, including mobile and wearables, will provide the path from which to extend reach, improve B2C communication channels, provide a platform from which to enter new markets and established new strategic partnerships as well as a central integral piece able to unlock the wider IoT adjacencies opportunity. In turn, this has paved the way for some of the leading mobile payment providers, Apple, Google, and Samsung, to aggressively target the mobile ticketing space, with analysis provided pertaining to the reasons why drivers and end goals of these leading mobile payment service providers.  
 
The content is provided in a quick and easily-digestible report to offer in-depth knowledge of the latest mobile ticketing market trends, alongside future expectations, accompanied by a set of recommendations to help put strategic decisions into context.

 

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp

 

 



目次

Smart Card Adoption Continues to Rise
Multiple Technologies, Medias, Models, Commuter, and Ticketing Types
No One-Size-Fits-All Approach
ABT and Agnostic Approach Signals Ticketing Media Coexistence
What’s Driving the Shift to Mobile and Form Factors?
OEMs Leading the Way in Mobile Payments
Mobile Requires Multi-Form Factor and Partnership Support
New Ticketing Medias: Adding Value via Personalization in Order to Diversify
IoT Market Adjacencies: Expanding beyond Ticketing 
Ticketing Authentication/Facilitating a Payment Is Not Enough
Ecosystem Perception: What the Value Chain Thinks
Conclusions and Recommendations

 

Companies Mentioned

  • Open Technologies

 

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問い合せは、お電話・メール・WEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問い合せはこちらのフォームから承ります

office@dri.co.jp

 

ページTOPに戻る