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【PT:レポート】産業分析:技術採用と態度の変化 - 自動車

Industry Survey: Transformative Technology Adoption and Attitudes - Automotive

2Q 2017 | Report | PT-1954 | 19 pages | PDF | Powerpoint |

 

出版社 出版年月価格 ページ数
ABI Research
ABIリサーチ
2017年6月お問い合わせください 19

サマリー

この調査レポートは、小売り、医療、物流、自動車、製造業、公益事業者、消費財(CPG)、地方行政、州政府、連邦政府などの455人の意思決定者、影響者、技術採用者の革新的技術採用と態度について調査している「【PT:レポート】産業分析:技術採用と態度の変化」の一環である。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:レポート】産業分析:技術採用と態度の変化 - 自動車」は、自動車セグメントの自律走行や次世代のネットワーク接続自動車サービス(コネクテッドカー)に関する幅広い技術の採用と利用に関する調査結果や主なまとめを提供している。このような技術が市場動向に与える影響についても予測している。AI、5G、データ分析、サイバーセキュリティなどの特定の対応技術へのベンダの姿勢や、新規のベンダとの連携の意向、長年の競合企業との協力、新たなビジネスモデルの採用などについても記載している。

ABI Research conducted an industry survey on transformative technology adoption and attitudes of 455 decision makers, influencers, and implementers in the following verticals: Retail, Healthcare, Logistics, Automotive, Manufacturing, Utilities, Consumer Packaged Goods (CPG), Local, State, and Federal Governments. This report provides a summary of the findings and main conclusions for the Automotive segment related to the adoption and use of a range of technologies including autonomous driving and next-generation connected-car services, as well as expectations from across the ecosystem on how these technologies will impact market dynamics.

Questions cover vendor attitudes toward specific enabling technologies, including AI, 5G, data analytics, and cybersecurity, as well willingness to engage with new vendors, cooperate with long-standing competitors, and adopt new business models.

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



目次

  • Methodology and Background
  • Classification of Respondents: Size of Business
  • Classification of Respondents: Role and Influence
  • Willingness to Embrace Innovative Technologies
  • Technological Familiarity
  • Barriers to Adopting Innovative Technologies
  • Benefits of Implementing Innovative Technologies
  • Technology Outsourcing versus Internal Investment
  • Artificial Intelligence Applications
  • Operational Data Management
  • Business Model Implications of Driverless Vehicles
  • Key Automotive Transformative Technologies
  • Connected Car Services Built on Crowdsourced Data
  • Mobile as a Service Winners and Losers
  • Autonomous Technology Deployment Barriers
  • Summary and Conclusions

 

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プレスリリース

[サマリー訳]

この調査レポートは、小売り、医療、物流、自動車、製造業、公益事業者、消費財(CPG)、地方行政、州政府、連邦政府などの455人の意思決定者、影響者、技術採用者の革新的技術採用と態度について調査している「【PT:レポート】産業分析:技術採用と態度の変化」の一環である。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:レポート】産業分析:技術採用と態度の変化 - 自動車」は、自動車セグメントの自律走行や次世代のネットワーク接続自動車サービス(コネクテッドカー)に関する幅広い技術の採用と利用に関する調査結果や主なまとめを提供している。このような技術が市場動向に与える影響についても予測している。AI、5G、データ分析、サイバーセキュリティなどの特定の対応技術へのベンダの姿勢や、新規のベンダとの連携の意向、長年の競合企業との協力、新たなビジネスモデルの採用などについても記載している。

 


 

[プレスリリース原文]

Mass Market Automotive Brands May be the Big Losers in the Mobility as a Service Transition

 

London, United Kingdom - 10 Jul 2017

As 91% of respondents in the automotive space brace themselves for the entry of a new player in personal mobility, mass market OEMs are expected to face difficult years. In a recent B2B technology survey, ABI Research finds that only 10% of respondents expect these brands to have the most to gain from the mobility as a service (MaaS) megatrend. Though automotive incumbents recognize that new personal mobility opportunities will attract competitors from markets such as ride-sharing and autonomous system development, the overwhelming expectation remains that premium brands stand to gain the most from the prevalent automotive technology megatrends.

“Mass market OEMs thrive on their expertise in maintaining profitability when shipping in high volume, as well as their ability to mitigate for their consumers the necessary expense of private vehicle ownership,” says James Hodgson, Senior Analyst at ABI Research. “As adoption of shared driverless mobility spreads, private vehicle ownership will diminish and profitability will be tied heavily to utilization of shared vehicles, rather than ever higher new car sales. In this context, it’s hardly surprising that the industry as a whole is pessimistic about the future of mass-market OEMs.”

High-volume brands are under increasing pressure to demonstrate their relevance in the forthcoming era of shared driverless transportation, most recently due to Tesla’s market cap exceeding that of both GM and Ford. In fact, Ford recently appointed former chairman of its smart mobility division, Jim Hackett, as CEO in a bid to restructure the company from a product seller into a mobility service provider.

Survey results show that 25% of automotive respondents expect ride share operators, such as Uber and Lyft, to dominate the MaaS market, with most accepting that they will have some role to play. Mass-market OEMs have been particularly aggressive in partnering with and investing in smaller ride share operators, and Renault-Nissan recently announced its intention to develop its own shared driverless vehicle service within the next 10 years.

“Premium brands are weathering the transition much better than their mass market counterparts,” concludes Hodgson. “Not only do they have a commanding lead amongst automotive incumbents in the ‘nuts & bolts’ development of autonomous vehicles, but their history of delivering premium in-vehicle experiences makes them well poised to capitalize on the shared third space.”

These findings are from ABI Research’s Industry Survey: Transformative Technology Adoption and Attitudes - Automotive report.

 

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