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【分析レポート:アプリケーション】車車間・路車間通信(V2X)とコーポラティブモビリティの利用事例

V2X and Cooperative Mobility Use Cases

2Q 2017 | Application Analysis Report | PT-1866 | 32 pages | PDF | Powerpoint |

 

出版社 出版年月価格 ページ数
ABI Research
ABIリサーチ
2017年5月お問い合わせください 32

サマリー

低レイテンシ(遅延の少ない)のV2X通信は、見通しのきかない場合や中距離の視界におけるADASを補完するものであり、高度なアクティブセーフティを実現するとして期待が高まっている。長期的には、V2V(車車間、Vehicle-to-Vehicle)とV2I(路車間、Vehicle-to-Infrastructure)のふたつのV2Xがレベル4-5の無人運転自動車の主要なイネ―ブラとなったり、自動車センサの融合パラダイムやスマートシティでの協調モビリティ時代を予告する集団的認知を加えて、トラックのかるがも走行(プラトゥーニング)を実現したりするだろう。

車両利用以外にもV2Xのパラダイムは、V2H(ビークルツーホーム、Vehicle-to-Home)やV2H(ビークルツーグリッド、Vehicle-to-Grid)などのモノのインターネット(IoT)シナジーにわたる産業界で適用が進んでいる。V2Xは、車の安全性やIEEE 802.11pプロトコルといった当初の狭い範囲から、IoTのようなユビキタスな業界間にわたるはるかに幅広い接続性や用途のパラダイムとなっていくだろう。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】車車間・路車間通信(V2X)とコーポラティブモビリティの利用事例」は、V2Xの利用事例をカテゴリ毎に詳述し、それぞれの短期的と長期的な自動車の変化について述べ、代表的なケーススタディを例示している。

Low latency V2X communication is increasingly seen as a key enabler of advanced active safety, complementing ADAS with non-line-of-sight, medium range visibility. In the longer term, V2X, both Vehicle-to-Vehicle (V2V) and Vehicle-to-Infrastructure (V2I), will be a key enabler of Level 4 and Level 5 autonomous vehicles, as well as truck platooning, adding collective perception to the vehicle sensor fusion paradigm and heralding an era of cooperative mobility in smart cities.

Beyond vehicle use cases, the V2X paradigm is increasingly applied to cross vertical IoT synergies like Vehicle-to-Home (V2H) and and Vehicle-to-Grid (V2H). V2X will evolve into an IoT-like, ubiquitous, cross vertical connectivity and application paradigm, far beyond the initial narrow scope of vehicle safety and the IEEE 802.11p protocol. This presentation provides a detailed overview of V2X use cases per category, its relevance for short- and long-term automotive transformations, and a selective sample of representative case studies.

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



目次

  • Introduction and Executive Summary
  • V2X Definitions and Classification
  • V2X Requirements and Specifications
  • V2X Standards
  • V2X Strengths and Benefits
  • V2X versus ADAS Sensors
  • V2X and Automation
  • From Local to Collective Perception
  • V2X Use Case Categories
  • V2V Applications
  • V2I Applications
  • V2P Applications
  • V2X and Autonomous Driving
  • Truck Platooning
  • Personal Aviation and Airborne Mobility as a Service
  • Non-Safety V2X Applications
  • V2G Applications
  • V2H/H2V Applications
  • V2X and Smart Cities
  • China Mobile and Huawei: V2I
  • Audi V2I Traffic Light Information (TLI)
  • Toyota ITS Connect
  • SK Telecom and BMW
  • GM Cadillac: V2V
  • Nissan: V2G
  • Hyundai: V2H
  • Platooning
  • Goodyear Smart Tires and V2X

 

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プレスリリース

[サマリー訳]

低レイテンシ(遅延の少ない)のV2X通信は、見通しのきかない場合や中距離の視界におけるADASを補完するものであり、高度なアクティブセーフティを実現するとして期待が高まっている。長期的には、V2V(車車間、Vehicle-to-Vehicle)とV2I(路車間、Vehicle-to-Infrastructure)のふたつのV2Xがレベル4-5の無人運転自動車の主要なイネ―ブラとなったり、自動車センサの融合パラダイムやスマートシティでの協調モビリティ時代を予告する集団的認知を加えて、トラックのかるがも走行(プラトゥーニング)を実現したりするだろう。

車両利用以外にもV2Xのパラダイムは、V2H(ビークルツーホーム、Vehicle-to-Home)やV2H(ビークルツーグリッド、Vehicle-to-Grid)などのモノのインターネット(IoT)シナジーにわたる産業界で適用が進んでいる。V2Xは、車の安全性やIEEE 802.11pプロトコルといった当初の狭い範囲から、IoTのようなユビキタスな業界間にわたるはるかに幅広い接続性や用途のパラダイムとなっていくだろう。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】車車間・路車間通信(V2X)とコーポラティブモビリティの利用事例」は、V2Xの利用事例をカテゴリ毎に詳述し、それぞれの短期的と長期的な自動車の変化について述べ、代表的なケーススタディを例示している。

 


 

[プレスリリース原文]

ABI Research Sees V2X Tech Gaining Momentum in Automotive but Deployment Remains Problematic

 

London, United Kingdom - 12 Jun 2017

After languishing for more than a decade, ABI Research sees V2X finally gaining momentum in the smart mobility industry. Illustrating this is a growing number of initiatives, trials, and product launches. Cellular V2X, aggressively promoted by the 5G Automotive Association (5GAA), now offers a potentially more flexible alternative to the legacy IEEE 802.11p. Vehicle-to-Vehicle (V2V) and Vehicle-to-Infrastructure (V2I) collectively refer to V2X.

V2X use cases will now include collective perception, remote sensor fusion, and cooperative mobility. This is happening as awareness grows surrounding the critical role of V2X to bring the reliability and robustness needed for level 4/5 vehicle automation.

“Though gaining traction, the V2X industry has not yet come up with a credible, convincing strategy for widespread installation, adoption, and use of V2X capabilities, which require near 100% penetration levels,” says Dominique Bonte, Managing Director and Vice President at ABI Research. “Relying on consumers to pay for optional V2X functionality and thereby achieving widespread consumer adoption within reasonable timeframes is wishful thinking, especially when taking into account long vehicle replacement cycles. Moreover, efforts to impose a V2V mandate in the U.S. remain surrounded by uncertainty amidst mounting discussions about radio spectrum.”

“A more realistic scenario would be to equip vehicles designed for car sharing with V2X tech within smart city and Mobility as a Service contexts,” continues Bonte. “This would avoid the pitfalls of B2C models and instead leverage fleet-based B2B approaches.”

In the meantime, the V2X paradigm is becoming increasingly diversified and will extend to market adjacencies like Vehicle-to-Home (V2H) and Vehicle-to-Grid (V2G).

“V2X will evolve into a ubiquitous IoT-like, cross vertical connectivity and application paradigm, one that reaches far beyond the initial narrow scope of active vehicle safety and the DSRC/WAVE protocol,” concludes Bonte.

These findings are from ABI Research’s V2X and Cooperative Mobility Use Cases report.

 

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