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【分析レポート:アプリケーション】世界のネットワーク事業者のM2M市場分析

Global Network Operator M2M Market Analysis

Application Analysis Report

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2019年5月お問い合わせください 43 41

* File Format (PDF)

サマリー

世界のセルラーM2M接続市場は、経済拡大、政府のイニシアチブ、産業用途の需要に伴って拡大している。世界の通信事業者がM2Mソリューションを提供し始めたが、その多くが当初の期待や巨額のROI(投資収益率)に適合できていない。さらに、多くの事業者がバリューチェーン全体にフィットする明確な戦略を欠いており、関心はより小規模なビジネスチャンスへと移行している。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】世界のネットワーク事業者のM2M市場分析」は、世界の通信事業者のM2Mサービス市場を査定している。従来と今後の事業者のM2M接続のセルラー接続数や、2024年までの大手30社以上のM2M MNO事業者の予測も記載している。調査対象企業は、ボーダフォン、AT&T、チャイナモバイル、ベライゾン、スプリント、ソフトバンク、Tモバイル、ドイツテレコム、テレフォニカ、オレンジ、アメリカモビル、チャイナユニコム、ティムなどである。

The global market for cellular M2M connections is experiencing growth due to a combination of economic expansion, government initiatives, and vertical-specific demand. While operators around the world have launched M2M solutions, many have largely failed to meet their initial expectations and achieve significant ROIs. Additionally, many operators lack a clear strategy of where they want to fit in the overall value chain and are focusing their attention on smaller market opportunities.

This report examines the competitive global market for operator M2M services. Market quantification is provided for operator cellular connections both in the historical context and for future M2M connections, together with operator forecast projections through 2024 for nearly three dozen of the largest M2M MNOs, such as Vodafone, AT&T, China Mobile, Verizon, Sprint, SoftBank, T-Mobile, Deutsche Telekom, Telefonica, Orange, America Movil, China Unicom and TIM.

For operators to adequately address the M2M market opportunity, they must move beyond connectivity to provide specialized, value-added and vertical-specific solutions. The report details these opportunities and concludes with operator recommendations moving forward.

 

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



目次

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
  • 2. GLOBAL CELLULAR M2M MARKET ENVIRONMENT
    • 2.1. Moving Beyond Connectivity
    • 2.2. Global M2M Connections
    • 2.3. Global M2M Connection Revenues
    • 2.4. Maximizing M2M Revenue
    • 2.5. M2M Connection Technologies
  • 3. NORTH AMERICAN MARKET ANALYSIS
    • 3.1. Canada
    • 3.2. United States
  • 4. EUROPEAN MARKET ANALYSIS
    • 4.1. Deutsche Telecom
    • 4.2. EE
    • 4.3. KPN
    • 4.4. Orange
    • 4.5. SFR
    • 4.6. Telecom Italia
    • 4.7. Telefónica
    • 4.8. Telenor
    • 4.9. TeliaSonera
    • 4.10. Vodafone
  • 5. ASIA-PACIFIC MARKET ANALYSIS
    • 5.1. Australia
    • 5.2. China
    • 5.3. India
    • 5.4. Japan
    • 5.5. South Korea
  • 6. LATIN-AMERICA MARKET ANALYSIS
    • 6.1. America Movil/Claro
    • 6.2. Oi
    • 6.3. Telefónica/Vivo
    • 6.4. Tim Brazil
    • 6.5. Smaller Providers
  • 7. MIDDLE EAST & AFRICA MARKET ANALYSIS
    • 7.1. Middle East
    • 7.2. Africa
  • 8. RECOMMENDATIONS
    • 8.1. Connectivity Is the Lowest Common Denominator
    • 8.2. Large Opportunities for Few Operators
    • 8.3. Further Develop Ecosystem
    • 8.4. Develop New Long-Term Strategies and Business Models
    • 8.5. LPWA Technologies Are the Keys to Future Growth—but Proprietary Solutions Have the First Mover Advantage LPWA Technologies Are the Keys to Future Growth—but Proprietary Solutions Have First Mover Advantage

Companies Mentioned

  • Airtel
  • America Movil
  • AT&T
  • Bell
  • Bouygues Telecom
  • China Mobile
  • China Telecom Corp Ltd
  • China Unicom Ltd.
  • Deutsche Telekom
  • EE
  • Ericsson
  • KDDI
  • KPN
  • KT Corporation
  • NTT DoCoMo
  • Oi
  • Orange
  • Rogers Corporation
  • SK Telecom
  • Softbank
  • Sprint Corporation
  • T-Mobile
  • Telecom Italia
  • Telefonica
  • Telenor Group
  • TeliaSonera
  • Telstra Corp Ltd
  • Telus
  • TELUS Corporation
  • Tigo
  • Verizon
  • Vivo
  • Vodafone Group

 

 

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