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【分析レポート:技術】消費者向けIoT(モノのインターネット)のUnTelco(非通信事業者):通信事業者のビジネスチャンスと事業活動

UnTelco for Consumer IoT: Telco Opportunities and Market Activities

Technology Analysis Report

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2018年11月お問い合わせください 33 18

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サマリー

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】消費者向けIoT(モノのインターネット)のUnTelco(非通信事業者):通信事業者のビジネスチャンスと事業活動」は、消費者向けのIoT市場における“UnTelco(非通信事業者)”のビジネスチャンスを分析している。ABIリサーチは、モバイル通信サービスプロバイダ(MSP)が従来のサービスを越える収益の成長を育むための事業、戦略、ビジネスチャンスをあらわす概念を “UnTelco(非通信事業者)”という造語で呼んでいる。モバイル消費者市場の収益は下落し続けているが、通信ベンダや事業者は新しいUnTelcoの成長のビジネスチャンスに注目している。

消費者向けのIoT市場とは、スマートホームなどのすべてのIoT関連の機器や用途を包括的に表す言葉であるが、この調査レポートは家庭以外のビジネスチャンスや用途に注目している。特に最も重点を置いているのは、消費者直結型ネットワーク接続する自動車(D2C)や追跡アプリケーションなどの将来性のある数少ないモバイルサービスプロバイダである。この市場を定義付ける主要な動向や技術、利用事例を明示し、消費者向けIoT戦略の発展のためにモバイルサービスプロバイダが活用すべき市場のイニシアチブ、戦略、ビジネスチャンスについても記載している。調査対象企業は、ボーダフォン、テリア、SKテレコム、サムスン、ジェムアルト、NTTドコモである。

In this report, ABI Research analyzes the UnTelco opportunity in the consumer IoT market. ABI Research coined the concept “UnTelco” to define those activities, strategies, and opportunities that Mobile Service Providers (MSPs) should pursue beyond their traditional offerings to foster their revenue growth. As revenue from the mobile consumer market continues to decline, telco vendors and operators are looking at other verticals for new UnTelco growth opportunities.

While the consumer IoT market is an umbrella term covering all consumer IoT-related devices and applications including the smart home, this report focuses on those opportunities and applications outside of the home. Namely, it mostly focuses on applications currently explored by a few forward-looking MSPs, such as the connected car Direct-to-Consumer (D2C) and tracking applications. In this report, ABI Research explores the key trends, technologies, and use cases defining the market as well as initiatives, strategies, and opportunities that MSPs must use to develop a successful consumer IoT strategy. The report also provides the consumer IoT UnTelco market forecast as well as recommendations for MSPs. Key technologies enabling the growth of the consumer IoT market and discussed in this report are, among others, NB-IoT, LTE-M, and eSIM while other topics analyzed include business models and the relationship between consumer IoT and the smart home. Companies discussed in the report include Vodafone, Telia, SK Telecom, Samsung, Gemalto, and NTT Docomo.

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



目次

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
  • 2. RECOMMENDATIONS
  • 3. THE UNTELCO CONCEPT
  • 4. THE CONSUMER IOT MARKET
    • 4.1. Consumer IoT Applications
    • 4.2. Connectivity Technologies
    • 4.3. eSIM
  • 5. TELCOS' TRADITIONAL ACTIVITIES IN THE CONSUMER MARKET
    • 5.1. The Consumer Market
  • 6. UNTELCO APPLICATIONS IN THE CONSUMER IOT MARKET
    • 6.1. Tracking Applications
    • 6.2. Wearables and Fitness and Health Devices
    • 6.3. Mobility and the Connected Car
  • 7. UNTELCO BUSINESS MODELS AND STRATEGIES FOR THE CONSUMER IOT MARKET
    • 7.1. How Should MSPs Monetize the Consumer IoT?
    • 7.2. What Is the Role of NB-IoT and LTE-M in Supporting the Consumer IoT Market?
    • 7.3. In-Between the Smart Home and Consumer IoT
  • 8. FORECAST
  • 9. CASE STUDIES
    • 9.1. V by Vodafone Is a Half Step in the Right Direction
    • 9.2. Consumer IoT Must Learn from Enterprise IoT, but Go in Its Own Direction
  • 10. COMPANY PROFILES
    • 10.1. Gemalto
    • 10.2. Telia
    • 10.3. Vodafone
    • 10.4. Traxfamily

Companies Mentioned

  • Vodafone Group
  • MSP
  • SK Telecom
  • SK corp
  • Samsung
  • Sense Technologies LLC
  • Hum
  • Trax
  • Telstra Corp Ltd
  • Gemalto
  • Verizon
  • SOS
  • Apple Inc.
  • NTT
  • NTT DOCOMO, Inc
  • Telefonica
  • Comcast Corporation
  • Remote Technologies Inc
  • Hyundai

 

 

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