【分析レポート:アプリケーション】小売業の拡張現実(AR) / ABI Research

世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

会員登録

マイページ

【分析レポート:アプリケーション】小売業の拡張現実(AR)

Augmented Reality in Retail

Application Analysis Report

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2018年5月お問い合わせください 29 8

サマリー

小売業者は、デジタル方式で消費者を引きつけて記憶に残る顧客体験を提供する新しい方法を模索しており、店舗やモバイルアプリにおける拡張現実(AR)機能は非常に一般的なものとなっている。電子商取引と実店舗での小売業者はそれぞれ、高い返品率、店舗の空洞化、顧客ロイヤリティなどの問題を解決するためにARを試している。従業員がARを使用する場合には、業務効率の改善によって小売業者の収益を向上させる可能性もあるだろう。このような利点から、AR活用は小売業のゲームチェンジャーになるだろうとされてきた。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】小売業の拡張現実(AR)」は、小売業でのARに関する利用ケース、産業促進要因、主要企業について査定し、そのような説が真実であるかどうかを吟味している。

As retailers attempt to find new ways to digitally engage consumers and provide a memorable customer experience, Augmented Reality (AR) features are becoming increasingly common in stores and on mobile apps. Both e-commerce and brick and mortar retailers have been experimenting with AR to solve problems such as high product return rates, declining in-store traffic, and customer loyalty. When used by employees, AR also has the potential to improve the retailers’ bottom line by delivering operational efficiency savings. These perceived benefits have led many to claim that AR will be a game-changer in the retail sector. This report assesses the extent to which this will be true by examining use cases, industry drivers, and the key players associated with AR in retail.

 

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp

 



目次

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
    • 1.1. Market Conditions
    • 1.2. AR's Potential in Retail
    • 1.3. Market Forecasts
  • 2. TECHNICAL SUMMARY
    • 2.1. Augmented Reality, Mixed Reality, and Virtual Reality
    • 2.2. Technical Landscape and Trends
  • 3. KEY RECOMMENDATIONS
    • 3.1. Recommendations for Retailers
    • 3.2. Recommendations for Mobile AR Solution Providers
    • 3.3. Recommendations for Smart Glasses Solution Providers
  • 4. USE CASES
    • 4.1. E-commerce
    • 4.2. Brick and Mortar Retail: Customer-Facing
    • 4.3. Brick and Mortar Retail: Employee-Facing
  • 5. DEPLOYMENTS
    • 5.1. IKEA
    • 5.2. Lowe's
    • 5.3. L'Oréal
    • 5.4. Macy's
    • 5.5. Penny Market
  • 6. MARKET DRIVERS AND BARRIERS
    • 6.1. Technical Drivers
    • 6.2. Commercial Drivers
    • 6.3. User Experience Barriers
    • 6.4. Commercial Barriers
  • 7. MARKET FORECASTS
    • 7.1. Consumer Market
    • 7.2. Enterprise Market
    • 7.3. Data Forecasts
  • 8. COMPANY PROFILES
    • 8.1. Trax: Smart Shelf Solutions
    • 8.2. Aisle411: Indoor Navigation
    • 8.3. Blippar: AR Software Agency
    • 8.4. STRIVR: VR Training
    • 8.5. Ubimax: AR Implementation Partner
    • 8.6. Vuzix: Smart Glasses OEM
    • 8.7. Mastercard: Payments Provider

Companies Mentioned

  • Trax
  • Vuzix
  • Aisle411
  • Microsoft Corporation
  • PT
  • IKEA
  • Google

 

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問い合せは、お電話・メール・WEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問い合せはこちらのフォームから承ります

office@dri.co.jp

 

ページTOPに戻る