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【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース

AI in the Enterprise: Conversational Interfaces

2Q 2017 | Technology Analysis Report | AN-2767 | 28 pages | 4 tables | 1 chart | 8 figures | PDF |

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2017年6月お問い合わせください 28 13

サマリー

企業業務への人工知能(AI)の採用は、業務に自動化と簡素化をもたらして従業員の経験を向上させることができるため、ビジネスチャンスが拡大している。従来、従業員が使用するデジタルインターフェースは、PC用のマウスとキーボードやモバイルデバイス用のタッチスクリーン程度のものだった。機械学習(ML)技術は現在、自然言語の音声処理を取り込んだり、仮想アシスタントのマイクロアプリケーションを使用してプロセス駆動型システムとのやり取りを簡素化したり、チームの協働アプリケーションやメッセージングプラットフォームを使用して生産性向上を提供するなど、インターフェースを拡大している。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース」は、チャットボットや仮想アシスタントアプリケーションなどの会話型インターフェースの人工知能技術とその利用方法を調査し、一般的な企業ビジネスにおける従業員のワークフローや生産性向上について述べている。
 
Enhancing the employee experience by delivering both automation and simplification for job tasks is an opportunity for artificial intelligence (AI) to gain further adoption in the enterprise business. The digital interfaces that employees work with have traditionally been the mouse and keyboard for a computer, and the addition of touch for mobile devices. Machine learning (ML) technologies and techniques are now available to expand interfaces to include natural language voice processing, simplify interaction with process-driven systems using microapps for virtual assistants, and to deliver productivity using team collaboration applications and messaging platforms.
 
This report examines AI technologies and their use for conversational interfaces, including chatbot and virtual assistant applications, to enhance workflow and productivity of employees across common enterprise business functions.
 

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



目次

  • 1. BUILDING INTERFACES FOR THE INTELLIGENT ENTERPRISE
    • 1.1. Executive Summary
    • 1.2. Key Findings and Strategic Recommendations
    • 1.3. Key Market Forecast
  • 2. AI IN THE ENTERPRISE MARKET ASSESSMENT
    • 2.1. Enterprise AI Market Dynamics
    • 2.2. Benefits of AI
  • 3. CONVERSATIONAL INTERFACE USE CASES
    • 3.1. Automation of Enterprise Tasks
    • 3.2. Enabling Enterprise Self-Service
    • 3.3. Increased Engagement
  • 4. IMPLEMENTING ML FOR CONVERSATIONAL INTERFACES
    • 4.1. Machine Learning
    • 4.2. Chatbots and Automation Scripts
    • 4.3. Virtual Assistants
  • 5. QUANTIFYING THE ENTERPRISE AI AND CONVERSATIONAL INTERFACE OPPORTUNITY
    • 5.1. Momentum Builds for the Chatbot Developer Community
  • 6. ECOSYSTEM VENDOR HIGHLIGHTS FOR ENTERPRISE CONVERSATIONAL INTERFACES
    • 6.1. AI Acquisitions, Mergers, and Acqui-hires
    • 6.2. Vendor Profiles

 

 

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プレスリリース

[サマリー訳]

企業業務への人工知能(AI)の採用は、業務に自動化と簡素化をもたらして従業員の経験を向上させることができるため、ビジネスチャンスが拡大している。従来、従業員が使用するデジタルインターフェースは、PC用のマウスとキーボードやモバイルデバイス用のタッチスクリーン程度のものだった。機械学習(ML)技術は現在、自然言語の音声処理を取り込んだり、仮想アシスタントのマイクロアプリケーションを使用してプロセス駆動型システムとのやり取りを簡素化したり、チームの協働アプリケーションやメッセージングプラットフォームを使用して生産性向上を提供するなど、インターフェースを拡大している。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】企業市場の人工知能(AI):会話のできるインターフェース」は、チャットボットや仮想アシスタントアプリケーションなどの会話型インターフェースの人工知能技術とその利用方法を調査し、一般的な企業ビジネスにおける従業員のワークフローや生産性向上について述べている。

 


 

[プレスリリース原文]

Chatbots and Virtual Assistants are Fast Becoming the New Graphical User Interface

Machine Learning Automation Helps Achieve Significant Enterprise Cost and Workflow Savings

 

Oyster Bay, New York - 06 Jul 2017

Conversational interfaces like chatbots and virtual assistants are in the midst of an enterprise market evolution. Fueling this is the savings in time and cost that machine learning automation technologies can provide. With hosts of the three leading chatbot development platforms—Amazon, Facebook, and Microsoft—accruing more than 90,000 developers this year, ABI Research predicts that the revolution will occur in three phases: enterprise-proprietary solutions, common developer tools on competing platforms, and then at-scale deployments and the proliferation of third-party Software as a Service (SaaS) solutions.

“While the amount of savings that a chatbot can provide an enterprise is difficult to measure, the use of automation and predictive capabilities will undoubtedly enable current business models to be augmented,” says Jeff Orr, Research Director at ABI Research. “The value might be in customer satisfaction, in training methodologies, or in system deployments; but the overall benefit is clear. The interfaces create a new way for brands to engage with audiences and for businesses to simplify employee tasks.”

Messaging platforms not only replaced carrier-based SMS and MMS texting in consumer popularity, but they are also challenging the way that workgroup and team communications occur. Today, most chatbots focus on the customer service function; though, a lot of experimentation is occurring with marketing campaigns to identify prospective customers and build brand affinity. Prominent brands leading experimentation include Budweiser, General Electric, Nationwide Financial, Nissan, Pizza Hut, Taco Bell, USAA, Vodafone, and Whole Foods Market.

Virtual assistants automate the recurring business tasks that employees are required to use in the workplace, including interactions with Enterprise Resource Planning (ERP) systems and line of business software, including Microsoft, Oracle, Salesforce, SAP, and others. Automation reduces the training each system and role requires, which can be as much as 18% of the cost to implement an ERP system resulting in more than US$100,000 savings for a large enterprise. Virtual assistant automation also eliminates the time and cost for IS/IT to phase out legacy systems while gaining the ability to adopt modern technologies including mobile apps and messaging platforms.

These findings are from ABI Research’s AI in the Enterprise: Conversational Interfaces report.

 

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