世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

【分析レポート:技術】電子商取引の顧客解析:技術、動向、収益

E-Commerce Customer Analytics: Technologies, Trends, and Revenues

Technology Analysis Report

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2018年9月お問い合わせください 28 8

サマリー

顧客へのデジタルチャネルの拡大に伴って、小売市場全体における電子商取引の割合は急速に増加しており、オンライン顧客のデータを装備することが小売業者にとってますます収益性を向上するものとなっている。顧客データの収集・解析はどんどん多様化するだろう。過去10年間には、解析方法や利用ケースの複雑な組み合わせが、ツールやプラットフォーム、ソフトウェアを煩雑にしていた。機械学習やクラウドベースのアーキテクチャなどの技術進化が、顧客データの使用や解析の方法をスリム化し、小売業者はよりデータに促進される効率的な個々のターゲット化や転換の促進、より良い顧客体験の提供を促進することができるだろう。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】電子商取引の顧客解析:技術、動向、収益」は、顧客解析という革新の最前線にある利用事例、促進要因、阻害要因、市場動向、企業概要について記載している。世界の電子商取引用解析ソフトウェアの総対象市場をEコマースプラットフォーム、パーソナル化、解析とビジネス情報、コンバージョン率最適化(CRO)、Eメールやマーケティングプラットフォームなどの様々なカテゴリーに区分して予測している。

With e-commerce’s share of the total retail market rapidly growing and more digital channels opening for customers, being able to harness the data of online shoppers is becoming increasingly lucrative for retailers. It also means the reasons for gathering and analyzing customer data, and the ways in which this is done, are becoming more diverse. What has emerged over the last decade is, therefore, a complex set of analytical methods and use cases requiring an intricate ecosystem of tools, platforms, and software. Technical developments, such as machine learning and cloud-based architectures, have also shaped the way in which customer data is used and analyzed, enabling retailers to become increasingly data-driven and effective at targeting individuals, driving conversions, and providing positive customer experiences.

This report will highlight use cases, drivers, inhibitors, market trends, and the companies at the forefront of customer analytics innovation. In addition, a global forecast is given for the total addressable market for e-commerce analytics software, breaking this down into its various constituent service categories: e-commerce platforms, personalization, analytics and Business Intelligence (BI), Conversion Rate Optimization (CRO), and email and marketing platforms.

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



目次

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
    • 1.1. Report Overview
    • 1.2. Summary of Key Trends
    • 1.3. Key Recommendations for Retailers
    • 1.4. Key Recommendations for E-Commerce Solution Providers
  • 2. SERVICE CATEGORIES
    • 2.1. E-Commerce Platforms
    • 2.2. Personalization
    • 2.3. Conversion Rate Optimization
    • 2.4. Big Data Analytics and Business Intelligence
  • 3. MARKET DRIVERS AND BARRIERS
    • 3.1. Drivers
    • 3.2. Barriers
  • 4. KEY TRENDS AND PRINCIPLES
    • 4.1. Real-Time Analytics
    • 4.2. Defragmentation of Software Market
    • 4.3. Intelligent Automation
  • 5. MARKET DATA AND ANALYTICS
    • 5.1. E-Commerce Growth
    • 5.2. E-Commerce Software Revenues
  • 6. COMPANY PROFILES
    • 6.1. Adobe
    • 6.2. Emarsys
    • 6.3. Episerver
    • 6.4. Evergage
    • 6.5. Hotjar
    • 6.6. IBM
    • 6.7. RichRelevance
    • 6.8. SAP
    • 6.9. Tableau

Companies Mentioned

  • SAP
  • Adobe
  • IBM Corp
  • Amazon
  • Magento
  • Oracle Corporation

 

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問合は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問合せはこちらのフォームから承ります

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

<無料>メルマガに登録する

 

 

ページTOPに戻る