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【分析レポート:技術】車両とインフラベースの駐車情報サービス

Vehicle and Infrastructure based Parking Information Services

3Q 2017 | Technology Analysis Report | AN-2611 | 19 pages | 1 table | 5 charts | 7 figures | PDF |

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2017年8月お問い合わせください 19 13

サマリー

最終目的地の近くの駐車スペースを見つけることは、あらゆる車での旅の重要な要素である。しかし、公道上の車両数の増加や一定の地域での駐車制限によって、駐車場を見つけにくいことが運転者の不満をつのらせている。個々の消費者の不便さの他にも、低速走行する自動車による渋滞がひきおこす経済的環境的な影響も甚大である。

このようなことから、駐車場の所有者と運営者にとって、駐車場が十分効率的に使用されていないことや設備過剰によって収益を失うことが大きな懸念材料である。クラウド、スマートシティ、位置情報のベンダは、駐車場の空き状況を監視し、消費者が効率的に駐車できるようにするソリューションを開発し、駐車関連の渋滞を最大で5分の1に抑制できる可能性があるとしている。

Finding a parking space close to the final destination is a vital element in any journey by car. However, with the increased number of vehicles on public roads and restrictions on parking in specific areas, the task of finding a parking space is becoming a source of increasing frustration for drivers. Beyond the burden of inconvenience for individual consumers, the congestion caused by widespread circulation of traffic moving at low speed has significant economic and environmental impact.

Within this context, it makes it all the more extraordinary that parking lot owners and operators regularly cite underutilization and excess capacity, and therefore, lost revenue, as one of their chief concerns.

Therefore, a broad spectrum of vendors in cloud, smart cities and location intelligence have developed solutions to monitor parking space availability, allocating consumers to parking spaces more efficiently, with the potential to reduce parking-related congestion by over a fifth during peak hours.

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



目次

  • 1. INTRODUCTION
  • 2. TECHNOLOGY OVERVIEW
    • 2.1. Sensors
    • 2.2. Connectivity
    • 2.3. Digital Map Data
    • 2.4. The Cloud
  • 3. REAL-TIME INFORMATION SERVICES VERSUS PREDICTIVE SERVICES
    • 3.1. Predictive Services
    • 3.2. Real-Time Services
  • 4. ECOSYSTEM
    • 4.1. Digital Map Vendors
    • 4.2. Smart CIty Vendors
  • 5. MARKET OUTLOOK
    • 5.1. Growth Drivers
    • 5.2. Market Inhibitors

 

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