世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

【分析レポート:アプリケーション】スマートホームとネットワーク接続自動車(コネクテッドカー)の統合

Integrating the Smart Home and the Connected Car

4Q 2017 | Application Analysis Report | AN-2604 | 19 pages | 4 tables | 1 chart | PDF |

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2017年10月お問い合わせください 19 5

サマリー

スマートホームという概念は、可能性を秘めた市場のまま何年もの時を過ごしてきたが、いよいよ消費者市場の主流となる勢いを得ようとしている。さまざまな家電製品やアプリケーション、サービスに接続性が搭載されるようになり、スマートホーム機能や消費者の期待がスマートホームに留まらずにその周辺の消費者市場にまで拡大しつつある。スマートホームとコネクテッドカーの統合はその主要な事例である。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】スマートホームとネットワーク接続自動車(コネクテッドカー)の統合」は、スマートホームとネットワーク接続された自動車の市場統合の可能性とエコシステムを検証している。それぞれの環境はより高度なパーソナライゼーションと自動化を包含して拡張しており、住民とドライバーの両方をサポートするサービスを統合することで、その魅力と価値をますます高めようとしている。スマートホームとコネクテッドカ―のアプリケーションとシステムの間のシームレスな相互作用を構築し、活用する試みはまだ始まったばかりだが、すでに進行中である。スマートホームとコネクテッドカーの統合の可能性と、初期段階や今後の統合の可能性について検討している。

The smart home is a market and a concept that, after years of potential, is finally gaining momentum to become a mainstream consumer market. As connectivity moves into a range of home devices, applications, and services, so the reach of smart home functions and consumer expectations will increasingly extend beyond the smart home and into adjacent consumer markets. The integration of the smart home with the connected car is a key example of this.

This report examines the potential for the integration of the smart home and connected car markets and ecosystems. Each environment is being expanded to encompass greater levels of personalization and automation, and, as part of that trend, will increasingly look to grow their appeal and the value by integrating services that support both services for residents and drivers. The ability to build and leverage seamless interaction between smart home and connected car applications and systems are in their infancy but work is already underway. This report examines the drivers and potential for smart home and connected car integration as well as the initial and potential integrations.

 

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



目次

  • 1. INTRODUCTION
    • 1.1. Report Scope
    • 1.2. Report Definitions
    • 1.3. Summary and recommendations
  • 2. CONNECTING THE CAR AND SMART HOME
    • 2.1. The Lure of the Smart Home
    • 2.2. The Growing Connected Car Market
    • 2.3. Early Integrations and Partnerships
    • 2.4. Initial Smart Home and Connect Car Applications
    • 2.5. Smartphone as a Middleman
    • 2.6. Future Applications
    • 2.7. Smart Home and Connected Car Integration Issues
  • 3. TECHNOLOGY
    • 3.1. Standardization
    • 3.2. Trust and Security

Companies Mentioned

  • BMW Group
  • Amazon
  • Apple Inc.
  • Google
  • Source Technologies
  • Mercedes Benz
  • United Technologies Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Azure
  • Samsung

 

 

ページTOPに戻る

プレスリリース

[サマリー訳]
スマートホームという概念は、可能性を秘めた市場のまま何年もの時を過ごしてきたが、いよいよ消費者市場の主流となる勢いを得ようとしている。さまざまな家電製品やアプリケーション、サービスに接続性が搭載されるようになり、スマートホーム機能や消費者の期待がスマートホームに留まらずにその周辺の消費者市場にまで拡大しつつある。スマートホームとコネクテッドカーの統合はその主要な事例である。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】スマートホームとネットワーク接続自動車(コネクテッドカー)の統合」は、スマートホームとネットワーク接続された自動車の市場統合の可能性とエコシステムを検証している。それぞれの環境はより高度なパーソナライゼーションと自動化を包含して拡張しており、住民とドライバーの両方をサポートするサービスを統合することで、その魅力と価値をますます高めようとしている。スマートホームとコネクテッドカ―のアプリケーションとシステムの間のシームレスな相互作用を構築し、活用する試みはまだ始まったばかりだが、すでに進行中である。スマートホームとコネクテッドカーの統合の可能性と、初期段階や今後の統合の可能性について検討している。

[プレスリリース原文]
The smart home is a market and a concept that, after years of potential, is finally gaining momentum to become a mainstream consumer market. As connectivity moves into a range of home devices, applications, and services, so the reach of smart home functions and consumer expectations will increasingly extend beyond the smart home and into adjacent consumer markets. The integration of the smart home with the connected car is a key example of this.

This report examines the potential for the integration of the smart home and connected car markets and ecosystems. Each environment is being expanded to encompass greater levels of personalization and automation, and, as part of that trend, will increasingly look to grow their appeal and the value by integrating services that support both services for residents and drivers. The ability to build and leverage seamless interaction between smart home and connected car applications and systems are in their infancy but work is already underway. This report examines the drivers and potential for smart home and connected car integration as well as the initial and potential integrations.

 


 

[プレスリリース原文]
Smart Home & Car Integration Brings Opportunity but Complexity for Car Manufacturers

Oyster Bay, New York - 14 Nov 2017

The importance of the growing smart home market is drawing in car manufacturers and their development strategies. Mercedes, BMW, Ford, and others are all bringing Amazon Alexa and other smart home voice control platforms into their connected cars. But, voice control is just the start. According to ABI Research, by 2022, more than 500 million connected cars will have shipped and the ability to tie those vehicles into the platforms controlling more than 300 million smart homes around the world is driving investment and partnerships amid the vendors and technology suppliers across both markets.

“Extending smart home voice control into the connected vehicle is part of an ongoing integration that will pull together home and vehicle personalization. It marks a weakening of Original Equipment Manufacturers’ (OEMs) total control over the technologies embedded into their vehicles,” says Jonathan Collins, Research Director at ABI Research. “That means OEMs will have to select partnerships and technology suppliers that can best support the widest integrations.”

Starting with smart home voice control, vehicle integration with smart home management will increasingly draw other functions into the connected vehicle. Navigation, insurance, health, energy management, AI, media management, and other applications and supporting industries will integrate with connected vehicles and often directly through smart home interaction.

However, the smart home market remains a wild-west style market with a variety of vendors, including Amazon, Apple, Google, and others building fiefdoms with industry-wide standards remaining minimal. This leaves vehicle OEM manufacturers faced with conflicting options for technologies and smart home partnerships to maximize the appeal of their connected car strategies. “With the looming potential of autonomous vehicles, OEMs are faced with an array of potential partners to help support that generation of vehicles that increasingly threaten the OEMs sole role in controlling the functionality and appeal of their vehicles,” says Collins.

These findings are from ABI Research’s Integrating the Smart Home and the Connected Car report. This report is part of the company’s Smart Home research service, which includes research, data, and analyst insights.

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問合は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問合せはこちらのフォームから承ります

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

<無料>メルマガに登録する

 

 

ページTOPに戻る