世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

【分析レポート:アプリケーション】通信ネットワークの人工知能(AI)プラットフォーム

Artificial Intelligence Platforms for Telecom Networks

Application Analysis Report

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2018年9月お問い合わせください 27 10

サマリー

通信ネットワークへの人工知能(AI)や機械学習の利用は、顧客区分、サービス保証、チャットボット、顧客サービスなどのいくつかの利用事例では飛躍的に増加しており、ますます一般的になってきている。これらは通常一部門で特定の問題点に対応するために個別に採用・利用されている。一方、多くの部門で幅広い文脈において使用される人工知能プラットフォームもある。これらのプラットフォームはいまだ揺籃期にあるが、モバイルサービスプロバイダが業務の有効化やAIアプリケーションのために外部のデベロッパーを活用するようなエコシステム創造を目指している。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】通信ネットワークの人工知能(AI)プラットフォーム」は、主に通信ネットワークをターゲットとした人工知能プラットフォーム市場を調査している。初期の利用事例について述べ、人工知能プラットフォームの活動に注目しつつ主要事業者について概説している。いくつかの事業者が、企業全体の人工知能戦略を策定する前にその成熟を待っている、オープンソースと産業のイニシアチブについても記載している。

The use of Artificial Intelligence (AI) and machine learning in telecom network is skyrocketing with several use cases becoming increasingly popular: customer segmentation, service assurance, chatbots, customer services and many more. These are usually deployed and used in isolation in a single department, addressing a specific pain point.

On the other hand, there are AI platforms being developed that aim to be used in a broader context by many departments. These platforms are still in infancy but aim to create ecosystems where mobile service providers can utilize their own workforce as well as external developers to create AI applications.

This report covers the AI platform market, specifically targeted towards telecom networks. Initial use cases are outlined, and key operators are profiled with respect to their AI platform activities. Open source and industry initiatives are also covered, where several operators are waiting for them to mature before formulating a company-wide AI strategy.

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



目次

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
    • 1.1. Conclusions and Recommendations
  • 2. INTRODUCTION
    • 2.1. Need for AI in Telcos
  • 3. AI FRAMEWORK
  • 4. AI IMPLEMENTATION PREREQUISITES
    • 4.1. Stakeholder Buy-in and ROI
    • 4.2. Predictability and Human Input
    • 4.3. Data Lake
    • 4.4. Cultural Shift and Talent
    • 4.5. Network Programmability
  • 5. DEPLOYMENT STRATEGIES
    • 5.1. Stages of Implementation
    • 5.2. Centralized and Distributed AI Platforms
  • 6. CASE STUDIES
    • 6.1. AT&T
    • 6.2. British Telecom
    • 6.3. Deutsche Telekom
    • 6.4. NTT DOCOMO
    • 6.5. Telefónica
  • 7. INDUSTRY ACTIVITIES
    • 7.1. Telco Associations
    • 7.2. Open-Source Activities

Companies Mentioned

  • NTT
  • BT Group
  • NTT DOCOMO, Inc
  • Deutsche Telekom
  • ETSI
  • Open Technologies
  • Facebook, Inc.
  • Nokia
  • Tech Mahindra
  • ITU
  • Huawei
  • CS
  • VoIP Inc

 

 

ページTOPに戻る

あなたが最近チェックしたレポート一覧

  • 最近チェックしたレポートはありません。

お問合は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのお問合せはこちらのフォームから承ります

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

<無料>メルマガに登録する

 

 

ページTOPに戻る