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【分析レポート:技術】自動車のライダー(LiDAR):技術と用途

Automotive LiDAR: Technologies and Applications

2Q 2017 | Technology Analysis Report | AN-2371 | 19 pages | 1 table | 7 charts | 4 figures | PDF |

 

出版社 出版年月価格 ページ数図表数
ABI Research
ABIリサーチ
2017年4月お問い合わせください 19 12

サマリー

先進運転支援システム(ADAS)から完全無人運転自動車に至るまで、外部センシング技術は自律運転機能を実現する上で不可欠な役割を果たしている。外部センサは用途に応じて、障害物、道路境界、運転可能な経路の検出や識別と、デジタルマップ上での車両の相対的な位置付けに対応している。自動運転自動車市場の先駆けと考えることができるADAS市場は、レーダーセンサとカメラセンサの使用によって定義される。多くの利害関係者が自動車性能の向上を進める中、今後10年間の早い段階で、競争力のあるベンダ数社がライダー(LiDAR)をコア機能の堅牢な性能を保証するための必須の技術と位置付けている。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】自動車のライダー(LiDAR):技術と用途」は、メカニカル、ソリッドステート、フラッシュライダなどの基礎的な技術とソリューションについて論じ、競合するセンサとその強みと弱みを比較している。ライダ技術の独特な利用事例についても分析し、従来のコスト上の不利な点を克服する可能性についても述べている。

External sensing technologies play a vital role in enabling autonomous driving functions, stretching all the way from Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), to fully driverless vehicles. Depending on the application, external sensors support vehicles in detecting and identifying obstacles, road boundaries, and drivable paths, as well as in positioning the vehicle relative to known attributes in digital maps. The ADAS market, which can be thought of as a precursor to the market for autonomous vehicles, has been defined by the use of radar and camera sensors. As a number of stakeholders push for higher levels in automotive in the early years of the next decade, several competing vendors have positioned LiDAR as a must-have sensor technology to guarantee robust performance of the core functions listed above.

This report discusses fundamental technologies and solutions, including mechanical, solid state, and flash LiDAR, contrasting their strengths and weaknesses with competing sensor types. This is accompanied by a frank analysis of the unique use cases for LiDAR, and the likelihood of success in reducing the technology’s historic cost disadvantage

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



目次

  • 1. INTRODUCTION AND TECHNOLOGY CONCEPT
    • 1.1. Technology Concept
  • 2. SENSOR CHARACTERISTICS: STRENGTHS AND WEAKNESSES IN THE AUTOMOTIVE CONTEXT
    • 2.1. Unique Sensor Strengths
    • 2.2. Unique Sensor Weaknesses
  • 3. AUTOMOTIVE LiDAR SOLUTIONS: MECHANICAL, SOLID-STATE AND FLASH LiDAR
    • 3.1. Mechanical Scanning LiDAR
    • 3.2. Solid-State LiDAR
    • 3.3. The Need for Multiple Sensors
  • 4. LiDAR AUTOMOTIVE APPLICATIONS
    • 4.1. Obstacle Detection/Identification and Collision Avoidance
    • 4.2. Digital Mapping for Autonomous Driving
  • 5. LiDAR ECOSYSTEM PROFILES
    • 5.1. Velodyne
    • 5.2. Quanergy
    • 5.3. Innoviz Tehcnologies
    • 5.4. LeddarTech
    • 5.5. Ibeo Automotive Systems
    • 5.6. TriLumina
    • 5.7. Continental/ASC
  • 6. MARKET POTENTIAL FOR AUTOMOTIVE LiDAR

 

 

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プレスリリース

[サマリー訳]

先進運転支援システム(ADAS)から完全無人運転自動車に至るまで、外部センシング技術は自律運転機能を実現する上で不可欠な役割を果たしている。外部センサは用途に応じて、障害物、道路境界、運転可能な経路の検出や識別と、デジタルマップ上での車両の相対的な位置付けに対応している。自動運転自動車市場の先駆けと考えることができるADAS市場は、レーダーセンサとカメラセンサの使用によって定義される。多くの利害関係者が自動車性能の向上を進める中、今後10年間の早い段階で、競争力のあるベンダ数社がライダー(LiDAR)をコア機能の堅牢な性能を保証するための必須の技術と位置付けている。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】自動車のライダー(LiDAR):技術と用途」は、メカニカル、ソリッドステート、フラッシュライダなどの基礎的な技術とソリューションについて論じ、競合するセンサとその強みと弱みを比較している。ライダ技術の独特な利用事例についても分析し、従来のコスト上の不利な点を克服する可能性についても述べている。

 


 

[プレスリリース原文]

ABI Research Forecasts Global Automotive LiDAR Revenues Will Near US$13 Billion by 2027

Solid-State Scanning and IR Illumination to Boost Affordable LiDAR Adoption in Connected and Autonomous Cars

 

London, United Kingdom - 25 May 2017

As multiple stakeholders push to introduce highly autonomous driving in advance of ambitious deadlines, the need to develop a suite of sensors that guarantee robust perception is top priority. Many established vendors and innovative startups are positioning solid-state light detection and ranging (LiDAR) technologies as a cost-effective means to industrialize reliable obstacle detection and simultaneous localization and mapping (SLAM) in autonomous vehicles. ABI Research expects solutions to come to market beginning in 2019, with the market value nearing US$13 billion by 2027.

“Even the most aggressive startups do not expect LiDAR to become a silver bullet solution for autonomous vehicle sensing and perception, but the technology’s natural characteristics certainly fit nicely with those of radar and camera, which have been the staples of obstacle detection in the ADAS market,” says James Hodgson, Senior Analyst at ABI Research. “The biggest barrier to adoption is cost, with solid-state beam steering and IR illumination technologies proving essential for feasible commercial implementation.”

A broad range of vendors are developing solid-state solutions, including startups such as Aerostar Strobe, Innoviz Technologies, Phantom Intelligence and Quanergy, as well as established players like Ibeo, LeddarTech, Pioneer, and Sensata. Furthermore, Velodyne, a longtime market leader with its mechanical scanning solutions, recently announced its own solid-state Velarray solution, which is intended to be priced in the hundreds of dollars when shipping at scale.

“The target price per sensor of $100 to $250, if reached, would represent a huge reduction from historic prices,” concludes Hodgson. “Nevertheless, the need to fit multiple sensors in a connected car to provide 360-degree coverage means that equipping a vehicle with LiDAR will still represent a significant cost delta, even when the units are shipping at scale. Therefore, simply enabling legacy collision avoidance ADAS will not represent a sufficient ROI, and LiDAR must support the highly-automated driving use case to warrant the investment.”

These findings are from ABI Research’s Automotive LiDAR: Technologies and Applications report.

 

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